Helghelg

Hej mina vänner!

Nu är min praktik slut, och jag tror att det har gått bra! Jag fick i alla fall en liten avskedsblomma :)

Just nu har vi precis, eller för ett par timmar sedan, landat hemma i höör efter en väldigt lyckad buss- och tågresa :) Dock fick jag skav av väskorna på rumpan när vi gick hit från bussen, så nu kan jag knappt sitta ner. Mina nya gå/springskor har kommit, easytone såklart! Så nu får vi se om dom är så fantastiska som det sägs!

med lite letande och rabatt lyckades jag hitta dom för 895:- tror jag

Imorgon blir det valborg i lund, och jag är faktiskt skitpepp, till skillnad från kalle :P Hoppas bara det blir fint väder för annars kommer vi nog vara sura i en månad. Och på tal om "en månad" så åker vi ju till thailand den 1 juni, så idag vaccinerade vi oss! Kalle fick sin första spruta twinrix, och jag fick en påfyllning av epaxal mot hepatit A (tog en för ett år sedan), och en grunddos engerix mot hepatit B. Sköterskan som stack oss var riiiktigt grym! Det gjorde inte det minsta ont. Kalle var så söt som alltid blir lite blek av nålar och blod haha. Han blev typ gulgrön i ansiktet, även om det inte kändes, utan mest för att det såg lite läskigt ut när huden liksom följer med nålen ut lite.

Nu ska vi grilla! Godkväll!

Dagen efter

Idag är vi lite slöa, och därför ligger vi bara i sofforna i solen på verandan :)

och en bild på mig när jag var gravid i förrgår för att symbolisera att jag och kalle har varit tillsammans i nio månader idag :)

Dagens nyttiga

Kalas

Gårdagen var fin! Till kalles mamma hade jag bakat maränger, och kalle fick en nagelklippare, resekudde, ansiktstvätt och ett silverhalsband. Och nu tänker ni "vem fan vill ha en nagelklippare" :P Jo, Kalle vill ha en nagelklippare :)

Idag ska vi till Kalles pappa och fortsätta fira, och sedan bär det av mot karlskrona igen.

20 års-frukosten och presentöppning :)

Vår

Nu drar vi till kristianstad och festar loss med kalles släktingar!

träningen

Jag har börjat komma igång med träningen igen, men det är svårt att både orka och ha tid om man jobbar 7-16 och ska hinna studera heltid också. Men det går helt okej, och i helgen får jag nog ta något pass på söndag om denna veckan ska räknas. :P var på zumba igår, men som jag har sagt tidigare så tycker jag inte att det är någon vidare, dels för att det är för simpelt, och lite för att alla förvirrade människor som går dit springer in i en när dom gör fel haha :) men det lite gulligt i och för sig. Speciellt när det är kvinnor över 55 som studsar runt och skakar rumpan :P

coolast i stan då va!

Tänkte bara säga..

att sambon har personligen fått uppleva innebörden av "överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan", då han lyckades låsa sig själv ute och bara hade läkerol att äta :)

Big brother och chips

Nu börjar det bli sent... I alla fall om man ska upp halv 6 imorgon. SPECIELLT när man egentligen hade varit ledig hela måndagen, men eftersom jag ska baka till kalles och hans familjs kalas, så fick jag flytta min lediga dag till på fredag så att jag hinner greja med det då.

Jag har lite beslutsångest. Kan inte bestämma mig för om vi ska köra till kstad nästa helg, eller ta tåget. Det är ju så jääkla mycket billigare att ta tåget, men jag är inte säker på att tårtorna klarar färden på tåget. Sist jag transporterade en cheesecake till malmö på tåget så smälte toppingen. Så för den sakens skull är det nog säkrare att ta bil. Dess utom är det tusen gånger roligare och skönare att köra bil, och ha den tillhands när man ska hem igen och inte behöva tänka på att passa tider..

Nej, nu får jag nog masa mig i säng, i vårt snart helt färdiga sovrum. Imorn måste jag också hinna in en sväng till stan och köpa lite fler presenter till pojken min som snart fyller år.

Saturday

Damn nu har corre börjat klaga på att jag uppdaterar för sällan, så jag får väl ta tag i det :) Grejen är att det inte händer något spännande :P Jag jobbar heltid och studerar heltid, så det blir liksom ingen tid över :P

Semestern börjar närma sig, men vi är lite oroliga, för som ni säkert har hört så har det varit enorma översvämningar på koh samui pga. regn.

Men enligt Elina som driver bloggen där jag lånade bilden, så kommer det vara återställt hur snabbt som helst. Hon bor på koh samui med sin familj och bloggar om det mesta som rör ön, hotell och semestrande etc. Så vi hoppas att hon har rätt :)